Vardagsrum del 2

Här kommer matsalen som ligger i fil tillsammans med rummet jag visade förra gången. Panelen var i samma snygga rosa som rummet innanför var, det målade vi om väldigt snabbt. Valde tidigt en tapet ur Sandbergs kollektion som heter Baltzar, den finns i flera färgställningar men vi var helt överens om att det skulle vara guldstjärnor på vår.



Matsalsbord, samma serie som soffbordet i det andra rummet. Här intas middagarna, men ibland sitter även bara jag och Erik här på helgerna för att lyxa till det lite.



Kristallkronan ärvde min mamma efter hennes brors bortgång,
 hon tyckte att den passade så bra här,
och det har hon helt rätt i. Tack mamma!



Skåpet köpte vi för en billig peng, då var det grönt!
Men snabbt målades det om till vitt och idag är det vitrinskåp.



Lite passande tavlor finns på väggarna.



Karmstolen fick jag i julklapp av Erik förra året.
Den fick ny klädsel och tillhör nu den lilla läshörnan i rummet.



En skänk har vi varit ute efter länge, köpte en i höstas förra året som var i en gräslig rosa/guldfärg,
nu är det vitt och är fullt  med porslin och bestick.


Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0